سایت تخصصی مهاجرت سایت تخصصی مهاجرت .

سایت تخصصی مهاجرت

بررسی شرایط مهاجرت به سوئیس

سوئیس همچنین مقر اصلی سازمان های جهانی مانند کشورهای صلح جو و بی طرف مجمع بین المللی، سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و صلیب سرخ است. اقتصاد این کشور قوی است و بدون اغراق می توانید جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی را نیز پیدا کنید. به طور کلی، کشوری عالی برای زندگی و کار در نظر گرفته می شود که برای بسیاری از افراد لازمه مهاجرت است.

البته کشور مذکور را می توان یکی از گران ترین کشورها دانست که از معایب مهاجرت به سوئیس می باشد. برای مهاجرت به سوئیس ابتدا باید ویزای سوئیس را از طریق یکی از روش های قانونی دریافت کنید و در صورت واجد شرایط بودن می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. از روش های مهاجرت به سوئیس می توان به تحصیل، کار و سرمایه گذاری اشاره کرد که هر کدام شرایط و مدارک مورد نیاز خود را دارند.
مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت سوئیس
همانطور که در مورد شرایط اقامت سوئیس اشاره شد، اقامت دائم و تابعیت این کشور پس از مهاجرت به سوئیس و اقامت در سوئیس به مدت 10 سال متوالی و برای افراد دارای اقامت c قابل اخذ می باشد.اگر شما متقاضی ازدواج و درخواست شهروندی هستید، باید 10 سال در سوئیس زندگی کرده باشید.

اما اگر با فردی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کرده اید، مدت زمان کمتر است، یعنی بعد از 5 سال اقامت در سوئیس و 3 سال به عنوان همسر، می توانید برای شهروندی اقدام کنید. افرادی که دارای والدین سوئیسی هستند نیز تابعیت سوئیس را دریافت می کنند زیرا آنها به اصل خون سوئیسی پایبند هستند.

هر کانتون قوانین متفاوتی برای اعطای اقامت دائم و تابعیت دارد و هر کانتون شرایط خاص خود را اعمال می کند. شرایط لازم برای شهروندان جهت اخذ تابعیت و پاسپورت سوئیس:

دانش زبان ملی سوئیس که در سطح B1 صحبت می شود و در سطح A2 نوشته می شود (به عنوان بخشی از قانون شهروندی سوئیس از سال 2018 معرفی شده است)
در زندگی سوئیسی غرق شوید و با آداب و رسوم سوئیس آشنا شوید.
انطباق با قوانین وضع شده در سوئیس
امنیت داخلی یا خارجی سوئیس را تهدید نکنید
اگر پولی را که در سه سال گذشته دریافت کرده اید بازپرداخت نکنید، هیچ گونه مزایای تامین اجتماعی دریافت نمی کنید.

صدور کارت اقامت 
روند درخواست، هزینه ها و زمان پردازش بین کانتون ها و مجامع سوئیس متفاوت است. معمولا بیش از یک سال طول می کشد و بیش از هزار فرانک هزینه دارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۸:۰۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)