سایت تخصصی مهاجرت سایت تخصصی مهاجرت .

سایت تخصصی مهاجرت

مراحل کلی اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در استرالیا و مهاجرت به استرالیا باید مجوز تحصیل یا مجوز تحصیل در این کشور را دریافت کنید که در پایان اقامت شما مدرکی به نام ویزای تحصیلی استرالیا (که به عنوان ویزای کلاس 500 نیز شناخته می شود) می شود. بسته به مدرک و رشته تحصیلی شما، دوره تحصیل شما فرا می رسد.

شایان ذکر است که ویزای تحصیلی استرالیا برای کسانی صادر می شود که حداقل 10 ماه در دوره تحصیلی تمام وقت ثبت نام کرده و پذیرفته شده اند و حداکثر مدت اعتبار آن بین 5 تا 6 سال است. مگر اینکه تمدید در شرایط خاص مجاز باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، متقاضی باید قبل از ورود به استرالیا برای ورود تحصیلی و مجوز تحصیل اقدام کند و با دریافت آن وارد مراحل صدور ویزا شود.

اگر اجازه تحصیل در استرالیا را دارید و سپس ویزای تحصیلی دریافت می کنید، می توانید 3 ماه (90 روز) قبل از شروع ترم تحصیلی برای شروع یا ادامه تحصیل وارد استرالیا شوید.

یکی از مزایای داشتن ویزای تحصیلی و تحصیل در استرالیا این است که اگر به صورت تمام وقت در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر ثبت نام کنید، می توانید تا 40 ساعت در هفته را در حین تحصیل در استرالیا سپری کنید. یک دانشجو در حین تحصیل

برای استارت پروسه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، متقاضی در آغاز باید برای اخذ پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه، کالج و یا هر نوع موسسه آموزشی معتبر در استرالیا اقدام نموده و در این راستا مسلما برای ارسال درخواست اخذ پذیرش تحصیلی خود به یک دانشگاه، یا کالج در این کشور به یک سری مدارک واجب و بدیهی و همچنین صلاحیت‌های علمی و آکادمیک بالا از جمله مدرک تحصیلی با نمرات بالا، مدرک زبان با نمره قابل قبول، تمکن مالی لازم و کافی و. نیاز خواهد داشت.

همچنین متقاضی حتما باید این را هم در نظر بگیردد که به دلیل زمانبر بودن مراحل و روند اخذ پذیرش تحصیلی و بعد از موفقیت در این زمینه، زمان‌ بردن مجدد به مدت چند هفته‌ برای موافقت و صدور ویزای دانشجویی شخص، توصیه ما این بوده که شما به عنوان متقاضی تحصیل در این کشور بی‌نظیر از حداقل 6 الی 8 ماه قبل‌تر از زمان و ترم مد نظرتان برای مهاجرت و آغاز تحصیل، در راستای پذیرش تحصیلی اقدام کنید.

شما با دریافت پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا کلج در استرالیا و پس از آن ارسال نامه پذیرش به همراه دیگر مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت این کشور، وارد پروسه‌ی اخذ ویزای دانشجویی شده و در عرض چند هفته که زمان معمول آن بین 1 تا 2 ماه بوده ویزای دانشجویی شما صادر شده و شما اجازه‌ی ورود به خاک این کشور از 90 روز قبل از شروع ترم تحصیلی را خواهید داشت که این امر اجباری نبوده اما در صورت تمکن مالی خوب شخص از نظر هزینه زندگی و تهیه مسکن، حضور در خاک استرالیا قبل از شروع دانشگاه؛

.نه حتی 90 روز، بلکه حداقل یک یا دو یا سه هفته برای آشنایی با محیط زیست کشور، یک مجموعه 100% مفید از قوانین و موارد دیگر به شما توصیه می شود.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

برای ویزای تحصیلی و مهاجرت به استرالیا از دو طریق می توانید اقدام کنید: سفارت و آنلاین که محبوبیت بیشتری دارد. در واقع همه دانشجویان بین المللی برای یک ویزا اقدام می کنند که به آن ویزای دانشجویی کلاس 500 می گویند. برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا، باید قبل از درخواست ویزا، فرم ثبت نام (COE) یا "دعوت نامه" را دریافت کنید.

COE به صورت یک کد آنلاین است و باید برای فرم ویزا به صورت آنلاین درخواست دهید. ممکن است برای این کار هزینه ای از شما دریافت شود.

تقریباً همه درخواست‌ها، از جمله درخواست‌های ایران، به صورت آنلاین انجام می‌شوند، از سوی دیگر، رسیدگی به پرونده ویزای دانشجویی از طریق فرم‌های کاغذی دو برابر بیشتر از روش‌های قدیمی و جدید آنلاین طول می‌کشد.

بدیهی است که برای انجام این فرآیند به صورت آنلاین، باید کارت اعتباری داشته باشید تا پرداخت مورد نیاز را در سایت سفارت انجام دهید و همچنین با استفاده از اسکنر یا دوربین با کیفیت بالا، یک کپی دیجیتال از مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی خود تهیه کنید. 

همچنین در طول فرآیند ویزای تحصیلی، اگر به صورت مستقیم اقدام به درخواست خود می کنید، به دستورالعمل های دقیق و لازم در مورد نحوه تهیه و جمع آوری و همچنین ارسال مدارک و درخواست ها در صورت چالش در این زمینه توجه کنید. ، بدانید که می توانید با نزدیکترین مرکز تماس بگیرید. برای ویزا اقدام کنید یا از سفارت آن کشور کمک بخواهید و سوالات خود را مطرح کنید. سفارت و کنسولگری فعال در ایران دارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۶:۵۸ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)