سایت تخصصی مهاجرت سایت تخصصی مهاجرت .

سایت تخصصی مهاجرت

شرایط تحصیل در سوئیس

شرایط تحصیل در سوئیس شامل مواردی مانند اخذ مجوز ورود به سوئیس از طریق اداره مهاجرت آن کشور می باشد. برای این منظور باید ثابت کنید که در یکی از موسسات آموزشی این کشور ثبت نام کرده اید. برای اثبات این موضوع باید مدارک معتبری را به این اداره ارائه دهید و ثابت کنید که فقط برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اید.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در سوئیس داشتن بیمه درمانی و توانایی مالی برای مدت اقامت در این کشور می باشد. اگر توانایی انجام موارد ذکر شده را پیدا کنید، اجازه اقامت برای مدت تحصیل شما صادر می شود. البته باید در نظر داشته باشید که این موضوع ممکن است برای برخی از دانشجویان متفاوت باشد و این اقامتگاه ها برای دوره های یک ساله صادر و یا تمدید شوند.

مزیت دیگر این کشور این است که دانشجویان می توانند در حین تحصیل در سوئیس 15 ساعت در هفته کار کنند. مانند بسیاری از کشورها، سوئیس نیز به دانش آموزان اجازه می دهد تا همسر و فرزندان خود را همراهی کنند. اما برای همراهی خانواده مدرک تمکن مالی الزامی است.

مروری بر سیستم آموزشی سوئیس

به طور کلی سیستم آموزشی سوئیس مبتنی بر سیستم بولونیا است که در کشورهای اروپایی رایج است.مقاطع تحصیلی در سوئیس عبارتند از:

مهدکودک: بخشی برای کودکان 5 و 6 ساله
Volksschule (دبستان): این مرحله که برای کودکان از سن 7 سالگی نیز اجباری است، معمولا از 7 تا 9 سال به طول می انجامد.
Berufslehre (کارآموزی یا هنرستان): پس از دوره اولیه به دانش آموزان پیشنهاد می شود تا یک حرفه را بر اساس استعدادهای ارزیابی شده در طول تحصیل بیاموزند. این مدت بسته به موضوع حرفه می تواند از 2 تا 4 سال متغیر باشد. این مقطع یکی از دو مقطع تحصیلی در سوئیس در دوره دوم است که در آن می توان بعد از مقطع ابتدایی تحصیل کرد.
دبیرستان: این مرحله دومی است که دانش آموز پس از گذراندن دوره ابتدایی می تواند در آن تحصیل کند. این دوره که شامل دروس تئوری است به فارغ التحصیلان امکان حضور در دانشگاه را می دهد. این دوره بسته به شاخه های انتخابی می تواند بین 4.5 تا 6.5 سال طول بکشد.
Universität (دانشگاه): طبق اعلامیه بولونیا، دانشگاه های این کشور به سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شوند.
Fachhochschuled (دانشگاه علمی کاربردی): این دانشگاه برای افرادی است که از طریق سطح Berufslehre دیپلم گرفته اند و به آنها اجازه می دهد تا مهارت های خود را به سطح علمی ارتقا دهند.لازم به ذکر است که اعتبار و اهمیت مدارک تحصیلی این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های آموزش عالی کمتر است.

در مدارس سوئیس تحصیل کنید

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل برای افراد زیر 18 سال در هر دو سطح ابتدایی و متوسطه حاصل می شود. دبستان برای دانش آموزان از سن 7 سالگی شروع می شود و تا 13-15 سالگی ادامه می یابد. تحصیلات ابتدایی برای دانش آموزان سوئیسی اجباری است. علاوه بر این، آموزش در مدارس سوئیس در سطح متوسطه، پس از اتمام دوره ابتدایی آغاز می شود.

در این دوره برنامه آماده سازی دانشجویان برای ورود به دانشگاه انجام می شود. این سطح شامل دبیرستان و هنرستان می باشد. دوره دبیرستان که بین 4.5 تا 6.5 سال طول می کشد، به رشته هایی مانند ریاضیات، علوم، زبان های مدرن، تربیت بدنی و هنر تقسیم می شود و در پایان برای دانش آموزان یک دیپلم فدرال (EM) برای ورود به دانشگاه صادر می شود. 

شرایط تحصیل در سوئیس در دوره هنرستان 2 تا 4 سال و برای رشته های فنی و حرفه ای می باشد. این دانشجویان پس از ماه ها مطالعه و کار عملی، دیپلم فنی (M) دریافت می کنند و اجازه ورود به بازار کار و دانشگاه های علمی کاربردی را پیدا می کنند.این دوره ها آمادگی دانشجویان را برای ورود به بازار کار افزایش می دهد.

هزینه تحصیل در سوئیس حدود 50 تا 120 هزار یورو در سال برآورد می شود. اگرچه ممکن است هزینه این مدارس بالا باشد، اما این هزینه با امکانات ارائه شده مانند خوابگاه های مجهز، آزمایشگاه های مدرن، کتابخانه های وسیع، سالن های ورزشی مجهز و از همه مهمتر کادر آموزشی مجرب مقایسه می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۸:۱۲ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)