سایت تخصصی مهاجرت سایت تخصصی مهاجرت .

سایت تخصصی مهاجرت

قوانین مهاجرتی به آمریکا

آمریکا کشوری مبتنی بر مهاجران است، به همین دلیل سیاست های مهاجرتی این کشور متفاوت ترین راه ها را برای مهاجرت به آمریکا برای استفاده هر چه بیشتر از مهاجران جدید ارائه کرده است. تنوع ویزا و اخذ اقامت آمریکا در آمریکا بسیار زیاد است و به همین دلیل انواع ویزای آمریکا به دو دسته ویزای مهاجرتی آمریکا و ویزای غیر مهاجرتی آمریکا تقسیم می شوند.

متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند در بدو ورود به آمریکا با اخذ ویزای مهاجرتی اقامت دائم و گرین کارت را دریافت کنند. دارندگان برخی از ویزای غیر مهاجرتی آمریکا نیز می توانند تحت شرایط خاصی ویزای خود را به ویزای مهاجرت تبدیل کرده و اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند.

قانون مهاجرت آمریکا

قوانین مهاجرت به ایالات متحده بر اساس دستیابی به اهداف زیر تنظیم شده است:

اتحاد و اتحاد مجدد خانواده ها.
جذب مهاجران با مهارت های ارزشمند برای رشد و توسعه اقتصاد ایالات متحده.
حفاظت از پناهندگان
حفظ تنوع قومیتی مهاجران
مجموعه قوانین حاکم بر رویه های مهاجرت ایالات متحده، قانون مهاجرت و ملیت (INA) نامیده می شود. INA به ایالات متحده اجازه می دهد تا سالانه 675000 ویزای مهاجرت دائم در دسته های مختلف صادر کند و به آنها اجازه زندگی در ایالات متحده را بدهد. علاوه بر این 675000 ویزا، INA محدودیت یا سهمیه ای برای پذیرش سالانه همسران، والدین و فرزندان زیر 21 سال شهروندان ایالات متحده تعیین نمی کند.

همچنین هر ساله رئیس جمهور با مشورت کنگره ملزم به تعیین سهمیه ای برای پناهندگانی است که از طریق برنامه پذیرش پناهندگان در ایالات متحده پذیرفته می شوند. (در نظر داشته باشید که مهاجرت از طریق پناهندگی بدترین راه برای مهاجرت به آمریکاست و در 99 درصد مواقع با شکست مواجه می شود، بنابراین به هیچ وجه برای گرین کارت تایید نشده و نیست).

قرعه کشی ویزا ارزان ترین راه مهاجرت به ایالات متحده است

لاتاری گرین کارت آمریکا که به اختصار لاتاری نامیده می شود، برنامه ای برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا است. در برنامه قرعه کشی ویزای تنوع ایالات متحده، سالانه 55000 ویزای قرعه کشی گرین کارت یا DV به صورت تصادفی بین متقاضیان مهاجرت به ایالات متحده توزیع می شود. این قرعه کشی در سال 1990 در قانون شهروندی و مهاجرت ایالات متحده گنجانده شد و پس از آن هر سال بخشی از 55000 ویزای مهاجرتی را توزیع می کرد.گرفتن ویزای بخت آزمایی نیاز به شانس دارد و شاید همه شانس برنده شدن در لاتاری را نداشته باشند، بنابراین ممکن است روش رایجی برای مهاجرت به ایالات متحده نباشد. اما مسلما اخذ ویزای لاتاری آمریکا ساده ترین و راحت ترین راه برای مهاجرت به آمریکا است. برای دریافت ویزای لاتاری آمریکا، باید هر سال در برنامه لاتاری آمریکا ثبت نام کنید.
.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۱۹:۳۰ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)