سايت تخصصي مهاجرت سايت تخصصي مهاجرت .

سايت تخصصي مهاجرت

شرايط تحصيل در سوئيس

شرايط تحصيل در سوئيس شامل مواردي مانند اخذ مجوز ورود به سوئيس از طريق اداره مهاجرت آن كشور مي باشد. براي اين منظور بايد ثابت كنيد كه در يكي از موسسات آموزشي اين كشور ثبت نام كرده ايد. براي اثبات اين موضوع بايد مدارك معتبري را به اين اداره ارائه دهيد و ثابت كنيد كه فقط براي تحصيل به اين كشور مهاجرت كرده ايد.

يكي ديگر از شرايط تحصيل در سوئيس داشتن بيمه درماني و توانايي مالي براي مدت اقامت در اين كشور مي باشد. اگر توانايي انجام موارد ذكر شده را پيدا كنيد، اجازه اقامت براي مدت تحصيل شما صادر مي شود. البته بايد در نظر داشته باشيد كه اين موضوع ممكن است براي برخي از دانشجويان متفاوت باشد و اين اقامتگاه ها براي دوره هاي يك ساله صادر و يا تمديد شوند.

مزيت ديگر اين كشور اين است كه دانشجويان مي توانند در حين تحصيل در سوئيس 15 ساعت در هفته كار كنند. مانند بسياري از كشورها، سوئيس نيز به دانش آموزان اجازه مي دهد تا همسر و فرزندان خود را همراهي كنند. اما براي همراهي خانواده مدرك تمكن مالي الزامي است.

مروري بر سيستم آموزشي سوئيس

به طور كلي سيستم آموزشي سوئيس مبتني بر سيستم بولونيا است كه در كشورهاي اروپايي رايج است.مقاطع تحصيلي در سوئيس عبارتند از:

مهدكودك: بخشي براي كودكان 5 و 6 ساله
Volksschule (دبستان): اين مرحله كه براي كودكان از سن 7 سالگي نيز اجباري است، معمولا از 7 تا 9 سال به طول مي انجامد.
Berufslehre (كارآموزي يا هنرستان): پس از دوره اوليه به دانش آموزان پيشنهاد مي شود تا يك حرفه را بر اساس استعدادهاي ارزيابي شده در طول تحصيل بياموزند. اين مدت بسته به موضوع حرفه مي تواند از 2 تا 4 سال متغير باشد. اين مقطع يكي از دو مقطع تحصيلي در سوئيس در دوره دوم است كه در آن مي توان بعد از مقطع ابتدايي تحصيل كرد.
دبيرستان: اين مرحله دومي است كه دانش آموز پس از گذراندن دوره ابتدايي مي تواند در آن تحصيل كند. اين دوره كه شامل دروس تئوري است به فارغ التحصيلان امكان حضور در دانشگاه را مي دهد. اين دوره بسته به شاخه هاي انتخابي مي تواند بين 4.5 تا 6.5 سال طول بكشد.
Universität (دانشگاه): طبق اعلاميه بولونيا، دانشگاه هاي اين كشور به سه سطح ليسانس، فوق ليسانس و دكترا تقسيم مي شوند.
Fachhochschuled (دانشگاه علمي كاربردي): اين دانشگاه براي افرادي است كه از طريق سطح Berufslehre ديپلم گرفته اند و به آنها اجازه مي دهد تا مهارت هاي خود را به سطح علمي ارتقا دهند.لازم به ذكر است كه اعتبار و اهميت مدارك تحصيلي اين دانشگاه ها نسبت به دانشگاه هاي آموزش عالي كمتر است.

در مدارس سوئيس تحصيل كنيد

مهاجرت به سوئيس از طريق تحصيل براي افراد زير 18 سال در هر دو سطح ابتدايي و متوسطه حاصل مي شود. دبستان براي دانش آموزان از سن 7 سالگي شروع مي شود و تا 13-15 سالگي ادامه مي يابد. تحصيلات ابتدايي براي دانش آموزان سوئيسي اجباري است. علاوه بر اين، آموزش در مدارس سوئيس در سطح متوسطه، پس از اتمام دوره ابتدايي آغاز مي شود.

در اين دوره برنامه آماده سازي دانشجويان براي ورود به دانشگاه انجام مي شود. اين سطح شامل دبيرستان و هنرستان مي باشد. دوره دبيرستان كه بين 4.5 تا 6.5 سال طول مي كشد، به رشته هايي مانند رياضيات، علوم، زبان هاي مدرن، تربيت بدني و هنر تقسيم مي شود و در پايان براي دانش آموزان يك ديپلم فدرال (EM) براي ورود به دانشگاه صادر مي شود. 

شرايط تحصيل در سوئيس در دوره هنرستان 2 تا 4 سال و براي رشته هاي فني و حرفه اي مي باشد. اين دانشجويان پس از ماه ها مطالعه و كار عملي، ديپلم فني (M) دريافت مي كنند و اجازه ورود به بازار كار و دانشگاه هاي علمي كاربردي را پيدا مي كنند.اين دوره ها آمادگي دانشجويان را براي ورود به بازار كار افزايش مي دهد.

هزينه تحصيل در سوئيس حدود 50 تا 120 هزار يورو در سال برآورد مي شود. اگرچه ممكن است هزينه اين مدارس بالا باشد، اما اين هزينه با امكانات ارائه شده مانند خوابگاه هاي مجهز، آزمايشگاه هاي مدرن، كتابخانه هاي وسيع، سالن هاي ورزشي مجهز و از همه مهمتر كادر آموزشي مجرب مقايسه مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۲۸:۱۲ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

شرايط تحصيل در فرانسه

در رابطه با شرايط تحصيل در فرانسه، لازم به ذكر است كه سيستم آموزشي در اين كشور به 2 مورد زير تقسيم مي شود:

بخش مقدماتي: شامل مهدكودك، ابتدايي و دبيرستان است كه تحصيل در مدارس دولتي اين كشور براي اتباع و ساكنان طولاني مدت رايگان است.
بخش آموزش عالي: شامل ليسانس، فوق ليسانس و دكترا.
شرايط تحصيل در فرانسه به سطح تحصيلات و نوع تحصيل بستگي دارد كه در زير براي دانشجويان بين المللي ذكر شده است:

سطح زبان معادل B2 فرانسه براي آموزش رايگان

داشتن ديپلم دبيرستان معادل ديپلم فرانسه

آيلتس با حداقل نمره 6.5 يا معادل آن

معدل مورد نياز براي برخي از دوره ها

شرايط سني مناسب و بدون فاصله چت بالا

توانايي مالي براي شهريه و هزينه هاي زندگي

هزينه تحصيل در فرانسه در موسسات برنامه براي دانشجويان بين المللي و داخلي يكسان است و تحصيل در اين كشور براي دانشجويان مقرون به صرفه مي باشد. فردي كه مدرك زبان نداشته باشد با ورود به دانشگاه هاي اين كشور مي تواند آموزش زبان را ببيند و پس از گذراندن اين دوره در دانشگاه ها پذيرفته شده و دوره آموزشي را آغاز كند.

هزينه تحصيل در فرانسه

ضمناً هزينه تحصيل در فرانسه را بايد مهم ترين موضوع در زمان مهاجرت به فرانسه و اخذ ويزاي تحصيلي دانست كه خود داراي چند جنبه مي باشد. از هزينه خريد كتاب گرفته تا هزينه هاي دانشگاه و خوابگاه، همگي بايد جزء هزينه هاي تحصيل در نظر گرفته شوند. در اين قسمت به هزينه هاي تحصيل در دانشگاه هاي دولتي و دولتي و زندگي دانشجويي مي پردازيم.

هزينه تحصيل در دانشگاه هاي فرانسه

خبر خوب براي كساني كه به دنبال تحصيل در فرانسه هستند اين است كه تحصيل در دانشگاه هاي فرانسه تقريبا رايگان است. مثلاهزينه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي فرانسه
هزينه تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي فرانسه از 1500 يورو شروع مي شود و حداكثر هزينه تحصيل در فرانسه به 11000 يورو در سال مي رسد و تحصيل در موسسات اين آموزش هاي عالي به صورت رايگان ارائه نمي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۲:۰۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

شرايط و هزينه تحصيل در بلژيك

امروزه نزديك به 40000 دانشجوي بين المللي در دانشگاه هاي بلژيك تحصيل مي كنند. مدت زمان تحصيل براي مقاطع مختلف دانشجويان متفاوت است، به عنوان مثال، دانشجويان مي توانند پس از تقريبا 3 سال مدرك ليسانس بلژيك را دريافت كنند.

اين مدت براي مقطع كارشناسي ارشد به 1 يا 2 سال كاهش مي يابد. يكي از مهم ترين پيش نيازهاي تحصيل در بلژيك، آشنايي با زبان مي باشد.

در واقع براي تحصيل در دانشگاه هاي فرانسوي زبان بلژيك، دانشجويان بايد مدرك سطح زبان يا مدرك زبان فرانسه داشته باشند و همچنين براي پذيرش در دانشگاه هاي انگليسي زبان به مدارك معتبر نياز دارند.

مدارك معتبر زبان انگليسي در بلژيك عبارتند از:

آيلتس
تافل
C1 پيشرفته.

هزينه تحصيل در بلژيك

عوامل متعددي هزينه تحصيل در بلژيك را تعيين مي كند، از جمله:

منطقه دانشگاه.
مقطع تحصيلي.
يك رشته تحصيلي
دانشگاه انتخاب.

مزاياي تحصيل در بلژيك

مهاجرت به بلژيك از طريق تحصيل در بلژيك مزاياي زيادي براي دانشجويان بين المللي دارد، از جمله:

سيستم آموزشي كشور از كيفيت بالايي برخوردار است
شهريه مقرون به صرفه
اين كشور ارتباط بسيار خوبي با بقيه اروپا دارد
داشتن شبكه حمل و نقل عمومي در سراسر بلژيك.قطار مستقيم به پايتخت هاي ديگر مانند لندن، پاريس و آمستردام
به رسميت شناختن جهاني دانشگاه هاي بلژيك
در دسترس بودن بسياري از امكانات در دانشگاه هاي بلژيك
مجوز كار دانشجويي بسته به سطح تحصيلات در بلژيك.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۵:۵۲ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

چرا تحصيل در ايالات متحده انتخاب دانشجويان است؟

با توجه به شرايط اقتصادي و رفاهي و پيشرفت هاي مهم علم و فناوري، ايالات متحده هر ساله پذيراي مهاجران زيادي است كه به دلايل مختلف از جمله كار، سرمايه گذاري يا تحصيل به اين كشور سفر مي كنند. ايالات متحده از نظر سطح تحصيلات در بين كشورهاي جهان قرار دارد و هر ساله بورسيه هاي زيادي را براي علاقه مندان به تحصيل در ايالات متحده ارائه مي دهد. آمريكا داراي بهترين كالج ها و دانشگاه ها با بالاترين رتبه در رتبه بندي جهاني است. مدارك ليسانس، فوق ليسانس و دكترا ارائه شده توسط دانشگاه هاي آمريكا در سراسر جهان شناخته شده و شناخته شده است.

مهاجرت تحصيلي به آمريكا


يكي از راه هاي مهاجرت به آمريكا مهاجرت از طريق تحصيل و اخذ ويزاي تحصيلي آمريكا مي باشد. به جرات مي توان گفت كه اين روش يكي از ساده ترين راه هاي مهاجرت به اين كشور است. ايالات متحده با دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي معتبر خود كه اكثر آنها از بهترين هاي جهان هستند، مقصد اوليه تحصيل بسياري از دانشجويان در سراسر جهان است.

دانشجويان ايراني از گذشته تا به امروز در رقابت براي ورود به دانشگاه هاي آمريكا موفق بوده اند و بسياري از آنها مانند مريم ميرزاخاني، فيروز نادري، نيما اركاني و علي خادم حسيني به دانشمندان و محققين بزرگي تبديل شده اند.مزاياي تحصيل در آمريكا
اولين تبادل دانشجوي بين المللي در جهان با بيش از 800000 دانشجوي خارجي
اين كشور سومين كشور بزرگ جهان از نظر وسعت و جمعيت است
بزرگترين تجارت دنيا با پيشرفته ترين تكنولوژي
داراي برخي از بالاترين موسسات آموزشي است
بهترين شرايط تحقيق براي دانشجويان

تحصيل در دانشگاه هاي آمريكا

تحصيل در كالج هاي آمريكا براي متقاضيان بين المللي در دسترس است. بيش از 3000 كالج و دانشگاه در ايالات متحده وجود دارد كه متقاضيان بين المللي مي توانند براي ادامه تحصيل در ايالات متحده پذيرش دريافت كنند. متقاضياني كه براي تحصيل در كالج هاي آمريكا انتخاب مي كنند، به طور كلي يكي از دو هدف زير را دنبال مي كنند:

كسب دانش و مهارت براي ورود مستقيم و سريع به بازار كار

آمادگي لازم را براي ورود به دانشگاه هاي آمريكا براي تحصيلات عالي كسب كنيد

كالج هاي زيادي در ايالات متحده وجود دارد، هزينه و طول تحصيل در آمريكا با هدف متقاضي مناسب است. به عنوان مثال، مدت تحصيل افرادي كه براي آمادگي براي ورود به دانشگاه هاي آمريكا بايد در دانشگاه هاي آمريكا تحصيل كنند تا موقعيت هاي مهم و سطح زبان مورد نظر را پيدا كنند، 1 سال است، متقاضيان آموزش ويژه 2-3 در حال تحصيل هستند. در كالج آمريكايي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۳۱:۱۱ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

پاسپورت امارات متحده عربي بر اساس شغل

مهاجرت كاري به امارات يكي از رايج ترين و محبوب ترين مهاجرت ها به اين كشور براي فارسي زبانان است. زيرا اين كشور علاوه بر همجواري با ايران و افغانستان، از بيكاري بسيار پايين، دستمزدهاي بالا و معافيت هاي مالياتي برخوردار است. عليرغم نكات مثبتي كه در مورد كار در امارات ذكر شد، بزرگترين عيب كار در امارات براي گرفتن پاسپورت اين است كه اگر متخصص، نخبه، مهندسي حرفه اي يا حرفه اي پزشكي نيستيد، اين كشور بهانه هاي شما را براي تمديد شرايط شما مي خواهد.

اقامت و كار ممكن است مجبور نباشيد گواهينامه خود را تمديد كنيد، بايد به كشور خود بازگرديد و پس از عادت به كار و شرايط كاري در امارات، تابعيت و پاسپورت خود را دريافت كنيد. از دبي اينجوري نباش. مي توان گفت در گذشته مردم هميشه نگران اين فشار و اخراج از كشور بودند.

اگرچه درخواست آنها براي تمديد اقامت هرگز رد نشد، اما اكنون معاون رئيس جمهور امارات قوانين جديدي را براي اخذ پاسپورت امارات اعلام كرده و مدعي شده است كه آنها افرادي هستند كه مي توانند دستاوردهاي بزرگي براي توسعه كشور داشته باشند.

مي توانند براي شهروندي اين كشور اقدام كننداين افراد نبايد مرتكب جرمي شده باشند و بدهي مالياتي به دولت امارات متحده عربي نداشته باشند تا واجد شرايط پذيرش پاسپورت باشند.

پاسپورت امارات متحده عربي بر اساس شغل

براي درخواست ويزاي كار در امارات متحده عربي بايد يك دعوت نامه براي كار در امارات متحده عربي داشته باشيد. براي اين منظور اگر اين كارفرما نتواند متقاضي مناسبي براي اين شغل در امارات پيدا كند و از شما درخواست كار كند، كارفرماي اين كشور بايد اين نامه را براي شما ارسال كند و اين نامه را ارسال كند.

پس از دريافت نامه از وزارت كار امارات، مجوز كار دريافت خواهيد كرد كه دو ماه اعتبار دارد. در امارات، كارهاي مربوط به استخدام شما و حتي هزينه هايي كه در اين فرآيند متحمل مي شويد، بر عهده كارفرما است. توجه داشته باشيد كه فرد در ابتدا نمي تواند همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشد، پس از اخذ ويزاي كار مي تواند براي ويزا اقدام كند.

پيشنهاد كار

براي درخواست ويزاي كار در امارات متحده عربي بايد يك دعوت نامه براي كار در امارات متحده عربي داشته باشيد. براي اين منظور اگر اين كارفرما نتواند متقاضي مناسبي براي اين شغل در امارات پيدا كند و از شما درخواست كار كند، كارفرماي اين كشور بايد اين نامه را براي شما ارسال كند و اين نامه را ارسال كند.مجوز كار
پس از دريافت نامه از وزارت كار امارات، مجوز كار دريافت خواهيد كرد كه دو ماه اعتبار دارد.

خانواده را همراه خود بياوريد
در ابتدا فرد نمي تواند همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشد، پس از اخذ ويزاي كار مي تواند براي ويزا اقدام كند.

هزينه هاي مهاجرت به امارات
در امارات، كارهاي مربوط به استخدام شما و حتي هزينه هايي كه در اين فرآيند متحمل مي شويد، بر عهده كارفرما است.

شرايط اقامت
مهاجران اقامت طولاني مدت امارات متحده عربي و پاسپورت را از طريق كار دريافت نمي كنند، بايد پس از پايان قرارداد به خانه بازگردند و فرد بايد ويزاي كاري خود را تمديد كند.

براي بسياري از افراد، كار در امارات متحده عربي به دليل هدف آنها براي اخذ اقامت امارات متحده عربي يا وضعيت پاسپورت امارات متحده عربي، نرخ پايين بيكاري و عدم وجود ماليات بر درآمد در اين كشور مهم است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۵:۰۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

بررسي هزينه ويزاي تحصيلي آلمان

يكي از مهمترين سوالات متقاضيان تحصيل در آلمان هزينه اخذ ويزاي تحصيلي آلمان مي باشد. هزينه اخذ ويزاي دانشجويي آلمان حدود 75 يورو مي باشد. همچنين براي اقامت بيش از 90 روز به عنوان دانشجو، بايد مجوز اقامت داشته باشيد. بنابراين، براي درخواست اجازه اقامت، بايد 110 يورو بپردازيد.

شما بايد به افسر ويزا ثابت كنيد كه توانايي تامين هزينه هاي مالي خود در آلمان را به مدت يك سال داريد. امكانات مالي شما اين است كه 934 يورو در ماه يا تقريباً 11208 يورو در سال در يك حساب مسدود شده داشته باشيد. در نتيجه به شما اجازه اقامت دو ساله در اين كشور داده خواهد شد. علاوه بر اين، اگر مدت زمان تحصيل بيش از دو سال باشد، امكان تمديد اجازه اقامت وجود دارد.

يكي ديگر از مواردي كه مي تواند بخشي از هزينه ويزاي تحصيلي آلمان باشد، هزينه پردازش مدارك است. در صورتي كه تمامي مدارك شما مرتب باشد و طبق چك ليست سفارت آلمان، زمان رسيدگي به مدارك 25 روز طول مي كشد. علاوه بر اين ممكن است برخي از متقاضيان به دليل نوع رشته و دانشگاه مورد نظر نياز به ارائه مدارك بيشتري داشته باشند.در نتيجه ممكن است تا 12 هفته طول بكشد تا مدارك آنها پردازش شود.

در مجموع، براي پردازش اسناد در زمان استاندارد بايد 149.99 دلار بپردازيد. علاوه بر اين، هزينه متوسط ​​سرعت پردازش، كه پردازش راش ناميده مي شود، 150.99 دلار است. اما اگر زمان زيادي براي ارائه خود به دانشگاه مورد نظر نداريد و براي دريافت ويزا عجله داريد، مي توانيد از Super Rush Processing استفاده كنيد. اين مورد 154.99 دلار آمريكا قيمت دارد.

هزينه زندگي دانشجويي با ويزاي دانشجويي آلمان

يكي از كشورهايي كه دانشجويان خارجي در مقاطع مختلف مي توانند تحصيل رايگان در اروپا را تجربه كنند آلمان است و از اين رو با اخذ ويزاي تحصيلي آلمان به آلمان مهاجرت مي كنند. چندين دانشگاه در اين كشور داراي رتبه تحصيلي بالايي در دنيا هستند كه از جمله آنها مي توان به دانشگاه هاي برلين، LMU، دانشگاه هايدلبرگ، دانشگاه مونيخ و ... اشاره كرد.

در دانشگاه هاي آلمان يادگيري زبان آلماني در تمامي مقاطع رايگان است برخي از دانشگاه ها مانند دانشگاه هايدلبرگ شهريه بسيار پاييني در حدود 1500 يورو در هر ترم از دانشجويان خارجي دريافت مي كنند و دروس آن شامل آلماني و انگليسي مي باشد.دانشگاه LMU همچنين از دانشجويان بين المللي فقط 250 دلار هزينه اداري در سطح فارغ التحصيل دريافت مي كند.

بنابراين دانشجويان با اخذ ويزاي تحصيلي آلمان مي توانند با كمترين هزينه در دانشگاه هاي اين كشور تحصيل كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۱:۴۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

بررسي مشاغل مورد نياز در آلمان و حقوق در اين كشور

كشور آلمان، يكي از كشورهاي برتر صنعتي در حوزۀ اقتصادي اروپا و همين‌طور جهان است. به همين دليل مشاغل مورد نياز آلمان از پر متقاضي ترين مباحث مهاجرتي است. اين كشور براي بهسازي، نوسازي و بازسازي زيرساخت‌هاي صنعتي، اقتصادي، اجتماعي، درماني و … خود نيازمند نيروي ماهر متخصص است.

اما در عين حال، هر سال بيشتر از سال پيش با كمبود نيروي متخصص روبرو است. براي رفع اين كمبود، جذب نيروي متخصص خارجي در كنار آموزش نيروي كار داخلي بهترين راهكار پيش پاي دولت آلمان است.

حقوق و دستمزد براي مشاغل پرتقاضا در كشور آلمان

برطبق گزارش سالانۀ‌ سايت Stepstone، متوسط حقوق دريافتي سالانه در كشور آلمان، تقريباً برابر با 58800 يورو است كه اگر پاداش‌هاي سالانه به اين مبلغ اضافه شوند براساس گزارش پرتال شغلي XING به حدود 70754 يورو در سال خواهد رسيد.

حقوق‌ها بسته به نوع صنعتي كه فرد در آن مشغول به كار است، فرق مي‌كنند و معمولاً شركت‌هاي بزرگ آلماني با بيش از ۱۰۰۰۰ كارمند، بيشترين پرداختي حقوق را دارند كه حدود ۲۷% بالاتر از متوسط حقوق پرداختي در كشور آلمان است.

براي شركت‌هاي متوسط تا بزرگ كه ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نيروي كار دارند، حقوق پرداختي معمولاً ۱۷% بالاتر از حقوق پرداختي شركت‌هاي كوچك‌تر با ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ كارمند است (حقوق پرداختي اين شركت‌هاي كوچك‌تر، ۱۲% بالاتر از متوسط حقوق پرداختي در كشور آلمان است).

در مقايسه با ساير كشورهاي اروپايي، آلمان بالاترين ميزان متوسط ​​حقوق پرداختي در ماه را دارد كه در سال 2020 حدود 2439 يورو در ماه است. قانون حداقل دستمزد در آلمان به شدت رعايت مي شود.

با در نظر گرفتن ليست مشاغل مورد نياز در آلمان، حداقل دستمزد دريافتي در سال 2022 در اين كشور 9.82 يورو در ساعت است.

چه مشاغلي در آلمان مورد تقاضا هستند؟

در صورتي كه رشته تحصيلي شما جزو ليست مشاغل زير مي باشد مي توانيد از طريق فرم ارزيابي و مشاوره مهاجرت تحصيلي و رزومه كاري خود را ارسال نماييد.
براي دريافت اقامت آلمان اگر رشته تحصيلي شما يكي از رشته هاي مهندسي يا پيراپزشكي است و در ليست مشاغل مورد نياز آلمان كه در اين قسمت آورده شده نيست، رشته خود را بررسي كنيد:

مهندسي خودرو در آلمان

مهندس مكانيك در آلمان

مهندس مكاترونيك

تحقيقات فني و توسعه علم

مهندسي فناوري اطلاعات در آلمان

مهندسي ساخت و ساز تجهيزات وابزار

بهداشت،درمان و مراقبت

مهندسي جوشكاري

مكانيك ساخت و ساز

مشاغل مرتبط با ساز هاي الكتريكي

مهندسي برق

مهندسي عمران در آلمان

متخصص فن آوري فلزي، فناوري ساخت

برنامه نويسي در آلمان

مشاغل مرتبط با ساخت و ساز ساختمان

لوله كشي، گرمايش، تهويه مطبوع

كوره و سيستم هاي گرمايش هوا

مهندسي الكترونيك

پرستاري

مشاغل مرتبط با توسعه نرم افزاري

ارتوپدي

لوكومتيوراني

شنوايي سنجي

توانبخشي

تكنولوژيست صنعت

مهندسي رباتيك در آلمان

مدرس اتوماسيون صنعتي

مهندسي برق و قدرت در آلمان

الكترونيك با گرايش انرژي و ساختمان

فرايند مديريت در برق

مهندسي پزشكي در آلمان

سنگ تراشي

رديابي خودرو

راننده قطار يا اتوبوس

نقاش يا گچ‌كار

دامدار

صندوقدار

گارسون

مشاور مالياتي

گل‌فروش

كشاورز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۱:۵۳ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

انواع ويزاي تحصيلي آمريكا براي ايرانيان

ايالات متحده يكي از بهترين سيستم هاي آموزشي در جهان را دارد و داراي بهترين كالج ها و دانشگاه ها است و مدارك ليسانس، فوق ليسانس و دكترا كه توسط دانشگاه هاي آمريكا اعطا مي شود در سراسر جهان شناخته شده است. سطوح مختلف تحصيل در ايالات متحده به شرح زير براي شما توضيح داده شده است:

تحصيلات ابتدايي در ايالات متحده: مدرسه ابتدايي براي مهاجران به ايالات متحده شامل 5 سال تحصيل از كلاس اول تا پنجم است. به طور كلي، هر دانش آموز آمريكايي 6 سال از دوران ابتدايي را سپري مي كند كه شامل يك سال مهدكودك مي شود.
تحصيل در دبيرستان ها در آمريكا: دانش آموزان در آمريكا پس از كلاس پنجم به دبيرستان مي روند كه از دو بخش راهنمايي و دبيرستان تشكيل شده است و پس از آن دانش آموزان ديپلم دبيرستان را دريافت مي كنند. پس از اتمام اين دوره مي توان در كالج يا دانشگاهي در آمريكا ادامه تحصيل داد.

ويزاي تحصيلي در آمريكا

براي تحصيل در آمريكا بايد براي ويزاهاي زير اقدام كنيد.

ويزاي F1: ويزاي F1 محبوب ترين ويزاي دانشجويي در ايالات متحده است، دانشجويان متقاضي تحصيل در كالج ها و دانشگاه هاي ايالات متحده بايد براي اين ويزا اقدام كنند.همسران دانشجويان خارجي و فرزندان زير 21 سال مي توانند براي ويزاي (F2) درخواست دهند. اين نوع ويزاي تحصيلي در آمريكا براي دوره تحصيلي طولاني مدت بيش از 6 ماه مي باشد.
ويزاي B1 با توجه به محل اقامت متقاضي و نوع دوره تحصيلي مربوط به دوره هاي تحصيلي كوتاه مدت موقت مي باشد. متقاضيان اين ويزاي دانشجويي ايالات متحده بايد فرم DS-160 را پس از دريافت I-20 تكميل كنند.

ويزاي M1: شرايط ويزاي M1 مانند ويزاي F1 است. اما تنها تفاوت ويزاي M1 اين است كه فقط برخي از رشته هاي فني و حرفه اي خاص را پوشش مي دهد. دانشجويان متقاضي اين ويزا براي تحصيل در آمريكا مي توانند با درخواست ويزاي M2 همسر و فرزندان زير 21 سال خود را به آمريكا بياورند. براي اين نوع ويزاي دانشجويي آمريكا نيز بايد فرم DS-160 تكميل شود.

ويزاي J1: اين نوع ويزا كه به ويزاي فرصت تحصيلي معروف است براي متقاضياني است كه براي تحقيق يا تدريس در دانشگاه ها وارد آمريكا مي شوند. مدت اعتبار ويزاي J1 بسته به مدت دوره در ايالات متحده متفاوت است.
اما طبق قوانين ايالات متحده، متقاضي بايد پس از دو سال ايالات متحده را ترك كند و مجدداً به ايالات متحده مراجعه كند.فرد متقاضي تحصيل در آمريكا مي تواند با درخواست ويزاي J2 همسر و فرزندان زير 21 سال خود را به آمريكا بياورد.
براي اين نوع ويزا بايد فرم DS-160 تكميل شود. همه اين ويزاها مستلزم آن است كه فرد توانايي مالي و تمايل خود را براي بازگشت به خانه پس از اتمام تحصيل نشان دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۱:۲۰ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

اقامت و هزينه زندگي در آمريكا چگونه است؟

آمريكا يكي از بهترين مكان ها از نظر زندگي، تحصيل، فرصت هاي شغلي، وضعيت اقتصادي و پيشرفت در زندگي براي بسياري از مردم جهان به ويژه ايرانيان است. اما قوانين سختگيرانه و پيچيده اقامت در آمريكا سوالات زيادي را براي علاقه مندان به مهاجرت به آمريكا ايجاد كرده است.
به عنوان مثال، بسياري از افراد اطلاعات دقيقي از هزينه، شرايط و مدارك مورد نياز براي انواع اقامت در آمريكا ندارند و در تكميل مراحل با مشكل مواجه مي شوند.

از همه مهمتر بايد ديد زندگي در آمريكا چه معايب و مزايايي دارد و تناسب هر كدام را بايد با شرايط زندگي و ويژگي هاي شخصيتي سنجيد. بنابراين توصيه مي كنيم قبل از هر تصميمي شناخت خوبي از موارد ذكر شده داشته باشيد و با آگاهي بيشتر براي اخذ اقامت آمريكا اقدام كنيد.

انواع اقامت در آمريكا

آمريكا در سراسر جهان به عنوان پيشرفته ترين كشور جهان شناخته مي شود و به همين دليل همواره افراد زيادي را به خود جذب مي كند. هدف از اين رسم مي تواند يك سفر تعطيلات موقت چند روزه، مهاجرت كاري به آمريكا و يا مهاجرت براي اقامت دائم در آن كشور باشد.

به عنوان مثال، برخي از متقاضيان براي گردشگري به اين كشور مي روند، در حالي كه برخي ديگر براي كار، تحصيل يا زندگي دائمي مي روند. بر اين اساس مي توان انواع اقامت آمريكا را به دو دسته كلي دائمي و موقت تقسيم كرد. اين دو روش در زير توضيح داده شده است.

محل اقامت مناسب

اقامت آمريكا به اين معناست كه فرد مي تواند به طور دائم در اين كشور زندگي كند و حق كار، تحصيل و استفاده از خدمات مختلف اجتماعي و اقتصادي را داشته باشد. اخذ گرين كارت براي اقامت دائم آمريكا الزامي است. در اين صورت فرد مي تواند به عنوان يك شهروند عادي بدون اخذ ويزا يا با اخذ پاسپورت موقت در آنجا زندگي كند. بنابراين اين كارت بايد هر ده سال يكبار تمديد شود.

مزيت بزرگ داشتن گرين كارت اين است كه دارنده آن مجاز است براي همسر يا فرزندان خود اين كارت را دريافت كند و براي آنها اقامت دائم دريافت كند. يكي ديگر از راه هاي اخذ اقامت دائم آمريكا، برنده شدن در لاتاري است كه براي برنده شدن در لاتاري لازم است.

اقامت موقت آمريكا

همانطور كه از نامش پيداست، اقامت موقت به معناي اقامت كوتاه مدت و غير دائم است.در اين دسته بندي، فرد بر اساس مدت اعتبار ويزاي آمريكا مجاز به اقامت در آمريكا براي مدتي است. همچنين، حقوق شهروندي به شخص يا اشخاصي اجازه اقامت موقت در ايالات متحده نمي دهد.

اقامت موقت خود انواع مختلفي دارد مانند اقامت به دليل كار، تحصيل، نگهداري، مسافرت و غيره. كه در. هر يك از اين افراد بر اساس قوانين خاصي اجازه دارند براي مدت معيني در ايالات متحده بمانند.

هزينه زندگي در آمريكا

يكي از مهم ترين سوالات مربوط به زندگي در آمريكا مربوط به هزينه هاي آن است. زيرا اين كشور به شدت فرامليتي است و با نوسانات دلار در ايران ممكن است براي بسياري از متقاضيان امكان تامين هزينه هاي مربوط به آن وجود نداشته باشد.

قطعا نمي توان به طور دقيق گفت كه هزينه اقامت براي هر نفر چقدر خواهد بود. زيرا همانطور كه در بالا توضيح داده شد، انواع مختلفي از اقامت وجود دارد و هر كدام از اين موارد به مقدار متفاوتي نياز دارند. ضمناً اقامت و مهاجرت از طريق ويزاي خانوادگي و ثبت نام و برنده شدن در لاتاري ارزانتر از سايرين خواهد بود.
به طور كلي هزينه هاي زندگي در آمريكا به چند قسمت تقسيم مي شود. به عنوان مثال، هزينه هاي اخذ ويزا، تهيه مسكن يا اقامت، پرداخت ماليات، هزينه هاي حمل و نقل، خدمات عمومي، غذا و غيره.يكي از مهم ترين مواردي است كه بسته به نوع اقامتگاه متفاوت است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۷:۵۰ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

شرايط و راه هاي مهاجرت به دانمارك

راه هاي مهاجرت به دانمارك شامل تحصيل در دانمارك، كار در دانمارك، سرمايه گذاري در دانمارك، ثبت شركت در دانمارك و سرمايه گذاري در دانمارك مي باشد. براي مهاجرت به دانمارك بايد بدانيد كه دانمارك به دليل موقعيت مناسب در اروپا و بهترين شرايط زندگي همواره مورد توجه مهاجران از سراسر جهان است و هر ساله تعداد زيادي مهاجر به اين كشور مي روند.اين زبان.

راه هاي مهاجرت به دانمارك

افرادي كه قصد مهاجرت به دانمارك را دارند مي توانند از طريق يكي از روش هاي زير اقدام به مهاجرت كنند:

  • از طريق تحصيل به دانمارك مهاجرت كنيد
  • مهاجرت به دانمارك از طريق ثبت شركت و سرمايه گذاري
  • مهاجرت به دانمارك از طريق تولد
  • مهاجرت به دانمارك از طريق ازدواج

دانمارك يكي از كشورهاي حوزه شينگن است، بنابراين مدارك مورد نياز براي اخذ ويزاي شينگن اروپا و دانمارك به شرح زير است:

  1. ارائه مدارك شناسايي مانند شناسنامه، گذرنامه با حداقل اعتبار 6 ماه
  2. 2 عدد عكس پاسپورت
  3. ارائه سند ازدواج براي افراد متاهل
  4. ارائه صورت حساب بانكي براي تامين مالي
  5. مدارك را براي Rosehotel يا اجاره خانه ارائه دهيد
  6. ارائه مدارك بيمه مسافرتي با حداقل ارزش 30000 يورو

توجه: ارائه مدارك متقاضيان با توجه به نوع ويزاي آنها تعيين مي شود.همچنين دانمارك در سال 2021 توانسته است به جايگاه بالايي در وضعيت اقتصادي دست يابد و به همين دليل است كه شهروندان اين كشور از كيفيت زندگي كاملي برخوردار هستند.

زندگي در دانمارك نسبت به ساير كشورها هزينه كمتري دارد و به همين دليل است كه بسياري از مردم به خصوص ايرانيان براي مهاجرت به اين كشور كشيده مي شوند.

هزينه زندگي ماهيانه براي يك نفر در شهرهاي بزرگ آن مانند پايتخت حدود 1200 يورو (يورو) و در شهرهاي كوچك اين كشور مانند Osberg، Odense مي باشد. هزينه هاي زندگي در ماه براي يك نفر حدود 900 يورو خواهد بود.

هزينه زندگي در دانمارك

هزينه مسكن در شهرهاي مختلف دانمارك متفاوت است، بنابراين هزينه مسكن در كپنهاگ كه پايتخت دانمارك است كمي بيشتر از ساير شهرها است. هزينه زندگي در دانمارك براي هر نفر حدود 9000 كرون دانمارك در ماه است، بنابراين درآمد سالانه يك فرد در دانمارك به شغل و محل زندگي فرد بستگي دارد.

لازم به ذكر است كه در دانمارك بيشترين درآمد سالانه حدود 560 هزار كرون و كمترين درآمد سالانه يك فرد حدود 220 هزار كرون است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۰:۱۵ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)